Snö snö snö. Kaos kaos kaos.

Ja, det märks ju att det har börjat snöa i Sverige. Ska till min kompis Björn ikväll. Får vi hoppas. Han ska nämnligen åka tåg från Falun och tåget till Göteborg var inställt - antagligen på grund av snö. Så nu får han först ta sig till Stockholm och sen därifrån till Göteborg.
Det är faktiskt imponerande hur panikslagna alla kollektivtrafikföretagen blir så fort det blir lite kallt. Häromdagen när jag skulle åka tåg tänkte jag "Det är kallt ute och det ligger löv på spåren, tågen kommer vara försenade." Och vad rätt jag hade! Direkt var tågen 10 minuter sena. Jag menar: Hur j*vla svårt kan det vara att köra tåg men lite löv på spåren? Vad jag vet är tågen större än löven.

Aja, från deras panik till min panik. Vad ska jag ha på mig imorgon när jag ska ut!? Jag brukar inte bry mig så mycket egentligen men just nu gör jag det. I slutändan blir det säkert bara jeans och t-shirt som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du brukar alltid se bra ut ändå!:D

2010-10-16 @ 15:31:26
URL: http://anopendiary.blogg.se/
Postat av: Denise

Tror det beror på om löven är blöta, då är de hala nämligen. Så risk för halka kan det vara. Men, men, ja, irriterande. Ibland känns det trots allt överdrivet o.O Här uppe i Norrland behövdes det typ snöstorm och att en buss skulle sladda/välta omkull eller vad som hände för att det skulle bli försening i trafiken mellan Pite och Lule, men de lyckades ändå fixa den situationen väldigt bra.

2010-10-17 @ 12:22:54
URL: http://grubbelbubblan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0