Igår kväll

Riktigt rolig kväll igår. Var med Sofia, Mattias, Björn, Sofias lillasyster och 10 andra som jag inte känner på Chez i Göteborg. Alldeles lagom kväll med dryck och prat. Skönt att få tid med Sofia för det var väldigt längesedan.

Dock har jag kommit på en sak: jag har bra kontakt med människor med Downs syndrom. Det kan tyvärr vara lite besvärande också. Framför allt exemplet igår (trots att han bara ville väl). Jag stod på centralen och väntade på Björn medan han var inne på pressbyrån. Då kommer det fram en man och säger hej. Jag svarar så klart hej tillbaka. Då går han runt mig och stannar sedan framför mig igen och säger att jag har fint hår och frågar om han får ta på det. Det fick han. Sen ville han att jag skulle dra ut toffsen. Det sa jag nej till för det blev lite väl närgånget där. Sen kramade han mig och jag kramade tillbaka. Sen frågar han om vi kan hålla hand. Då sa jag absolut nej och han önskade mig en trevlig kväll och gick.
Som sagt, jag har inget problem med det egentligen men det är obehagligt när främmande människor blir så närgånga.
Ska tilläggas att jag träffade en annan kille med downs syndrom på en krog i Lerum och han ringde mig väääldigt mycket efter det vilket också var jobbigt. Framför allt en fredagsnatt klockan fyra då man ligger och sover.

Men men, över till en annan händelse igår:
Jag skulle på toa på Chez och det är tre personer i kö. Då öppnas dörren och det kommer in tre tjejer och går före alla som står där. Vi blev så klart arga och bad de ställa sig i kön och det blev tjaffs. Sen slår den ena tjejen som gått före till en av de andra tjejerna. Då ger den tjejen henne en karatespark rakt i magen så hon flög in på toan. Jag tänkte "Helvete. Nu blir jag snart nedslagen" så jag gick ut, gick in igen, gick ut igen och kallade på vakter. Det slutade med att alla de tjejerna blev utslängda och toaletten var trasig.
Trots denna händelse så fortsatte kvällen att vara hur trevlig som helst.
Tack för igår!!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0