Kläder, kläder, kläder

Har fått ny gaderob (eller ja, kanske inte ny. Den har stått där i ca 2 månader men vi har inte fått ordning på den än). Idag ska vi alla fall få in alla lådor i den och jag fick börja med att rensa ut de kläder som låg där huller om buller. JÄKLAR vad mycket kläder jag har. Och det mest skrämmande är att det är bara en bråkdel som finns i gaderoben. Två stora, svarta soppsäckar med kläder står hos mamma. Och en eller två svarta soppsäckar ska skänkas bort.
Sen när jag tänker på det så vet jag knappt vad jag har för kläder där heller. Det är då man funderar på hur mycket kläder man köpt i onödan i livet. Man kanske ska börja spara och köpa lite dyrare plagg som man verkligen, verkligen vill ha. Eller i alla fall att bara köpa kläder man behöver. Men det är de där onödiga shoppingrundorna då man hittar ett linne, som man egentligen inte behöver och inte älskar, men köper ändå för att det var billigt.

Det senaste har det förstås inte blivit mycket shopping. De senaste månaderna har jag väl inhandlat två par leggings (som faktiskt är väldigt bra att ha eftersom jag mest har kjol eller klänning) och en randing tunika som jag verkligen älskar faktiskt. Men det känns bättre med den tunikan än 50 andra tunikor. Så det ska bli mitt mål i fortsättningen. Handla det jag bara verkligen vill ha och framför allt behöver.

<3




Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra mål! Borde kanske satsa på något sådant jag också:S Rensade bland mina kläder för några veckor sedan och jag tror hälften försvann. Ändå har jag knappt plats för allt..

2010-11-08 @ 16:16:11
URL: http://anopendiary.blogg.se/
Postat av: Denise

Rätt egentligen! Men ja, är så lätt hänt. Fast just nu använder jag det mesta i min garderob. Rensade ju ut för ett tag sedan. Är väl några plagg som är gamla favoriter och därför svåra att slänga... lite materialist är man nog tyvärr.

2010-11-08 @ 19:40:39
URL: http://grubbelbubblan.blogspot.com
Postat av: Sofia

Sv: Bra kommer det säkert gå:) Vi har ju faktiskt ett källarföråd:)

2010-11-10 @ 10:25:45
URL: http://anopendiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0